ایداایدا، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

دختر گلم آیدا

نامه ای برای دختر عزیزم که همه سرمایه من در زندگی است

1393/10/10 1:17
نویسنده : پروانه
234 بازدید
اشتراک گذاری

نامه ای  برای دخترم که امیدوارم درآینده خانمی کامل ، همسر و مادری نمونه باشد و دروظایف اجتماعیش مدیریتی توام با عشق داشته باشد .

دخترم ، می دانم برای بزرگ شدن و اینکه معنی زن بودن خود را بفهمی وقت  بسیار زیادی داری  اما نمی دانم  خودم برای گفتن این حرفهایم به تو  چقدروقت دارم ؟

هربار از من پرسیدی خدا را چطور می توانم ببینم به تو جواب دادم  در محبت مادری  وچه سعادتمندند کسانی که مهر مادر را تجربه کرده اند و از آن ارزشمند تر کسانی که از این مهر محروم بودند ولی دیگران را از وجودشان سرشار از محبت می کردند .

عزیزکم خداوند وجود هر زنی را سرچشمه  عشق و نورانیت  خودش قرار داده  و این عشق مثل یک چشمه جوشان از روح برخواسته و بر همه اطراف خودش تاثیر می گذارد ، هرگز فکر نکن که حتی با داشتن مهمترین مدارک تحصیلی  که می دانم درآینده به آن دست پیدا می کنی  ، کسی غیر از تو مسئول آرامش و رشد روح و روان فرزندان تو خواهد بود .

خانه و خانواده ات را  فدای هیچ مشغولیتی نکن  ، خانه ای که با دستان پر مهر مادر نظافت می شود  و غذایی که با عشق و دعای خیر او برای همسر و فرزندان مهیا می گردد ، اثری دارد معجزه آسا  که درتوان هیچ  آشپز و کارمند ماهری نیست .

لبخند محبت آمیز و ابراز علاقه حتی  با نگاه ، به اعضای خانواده  انرژی و استحکام  می بخشد .

درعین حال وجود عزیزت را در بیرون از محافل خصوصی  درصدف جدیت  رفتارت حفظ کن .اگر تو خودت را باور نکنی و شخصیتی پیش پا افتاده  و قابل دسترسی داشته باشی  ،هرگزاز بقیه توقع احترام  و دوستی های عمیق  نمی توانی داشته باشی .

انسانها را بدلیل انسان بودنشان دوست بدار و در قضاوتهایت زن یا مرد بودن را دلیل دوستی و دشمنی با دیگران نکن . این را بدان که هر مردی  دردامن یک زن متولد شده و اگر هرجا کینه و بی مهری دیدی  علت را درنبودن محبت زن جستجو کن . بسیارند مردانی که  بعد از مادر این عشق خدایی را در وجود همسر یا  دختران خود یافته اند و آنان که از این بابت فقیر بوده اند رفتاری بسیار متمایز از بقیه دارند .

نازنینم ارتباط با خدا رادر زندگی فراموش نکن  ، داستان غمبار والدینی که دخترانشان را زنده به گور می کردند  داستان کهنه ای نیست  ، من بارها زنانی را دیدم که با دستان خود وجود با ارزش و اصالت زن بودنشان را در محافل احمقانه و جلوی آیینه های آرایش و درلباسهایی که برازنده آنها نبود  زنده به گور کرده اند .

گل زیبایم ، زیبایی را عمیق بشناس و به حقیقت جستجو کن .هیچ چیز زیباتر از روال عادی طبیعت نیست . با مظاهر طبیعت آشنا شو ، به آنها عشق بورز  و با آنها زندگی کن . بی شک پاسخی که دریافت می کنی تو را شگفت زده خواهد کرد .

در ابراز احساسات خود از افراط و تفریط برحذر باش تا سخنت برای شنونده قابل اعتماد باشد .

خداوند طبیعت زن را طوری آفریده که پراز رمز و راز ظاهری و باطنی است . هرگز به شوخی  و لودگی از رازهای شخصی زنانه ات پرده دری نکن . برهنگی درسخن بسیار زننده تراز برهنگی درظاهرست .حیا بهترین زیوریست که میتوانی خود را باآن بیارایی.

فرشته کوچکم ، وقتی تو به دنیا آمدی خداوند بزرگترین هدیه خودش را به من داد و مرا مادر نام گذاشت دختر نازم ایدای من تو هدیه عزیز خداوند برای من هستی با وجود نازنین تو من لیاقت پیدا کردم نام مادر را بر خود داشته باشم.

یادت هست از من پرسیدی :« مادر دوستم داری؟»

عزیز دلم تو را دوست دارم

واز وقتی تو را دارم  خدا راهم بیشتر دوست دارم

پسندها (1)

نظرات (0)